Ule

Na dachu wrocławskiego Centrum Handlowego Borek stanęły dwa ule dla pszczół. Inicjatywa Carrefour Polska „Pszczele Hotele” ma na celu zwrócić uwagę na realny problem spadku populacji tych owadów i pokazać, że warto wspólnie podejmować akcje, które pozytywnie wpływają na poprawę stanu środowiska naturalnego. W ramach ochrony bioróżnorodności na dachu zamieszkały już dwie rodziny pszczół – każda z nich liczy 50 tys. osobników.

Akcja Carrefour Polska o nawie „Pszczele Hotele” jest prowadzona na terenie całej Polski wspólnie z firmą Pszczelarz Kozacki, która obejmuje opieką wszystkie ule na dachach sklepów oraz zajmuje się zbieraniem miodu z pasieki. Niedawno dwa ule zostały zamontowane na dachu wrocławskiego Centrum Handlowego Borek. Obecność pszczół w centrum miasta jest bardzo korzystane dla lokalnego ekosystemu – dzięki ulokowaniu uli na dachu, owady żyją z dala od ludzi, ruchu ulicznego czy miejskiego zgiełku. Obok charakterystycznych drewnianych domków, na dachu Borka stanęły kwietniki z różnorodną roślinnością. Ule zostaną specjalnie zabezpieczone przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, w tym przed deszczem, śniegiem i porywistym wiatrem. Dzięki temu, pszczoły będą mogły bezpiecznie przezimować w ulach.